This blog is about my life as a girl... :-)

Scrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image Generator

BLOG INI KEPUNYAAN AKU.....!!

Friday, March 25, 2011

Interview??

Nak jadikan cite....
Actually semalam aku dapat interview..
Dekat ambank... 
Logo AmBank..
Tempat dah menarik..
Jawatan yg nak diberi EXECUTIVE kewangan...
Sikit la terangkat... :-)
Gaji yang ditawarkan.... 
RM3500 sebulan....
Terus aku terangkat..... Huhuhu... 
Dengan semangat berkobar-kobar...
Aku pun buat la preparation...
Siap hafal la soalan2 yang bakal di interview...
Dengan tido pun lambat...
Ngantok nye... :-(
Tarikh and mase yang ditetapkan..
24/3/2011 9.30am...
So, pada keesokkan harinye.. 
Aku bangun pukul 7.. Solat la dulu..
Chewah... Pastu... 
Iron baju, tudung dan seangkatan dengannya...
Dalam byk2 kucing aku... Comot ni lah kucing kesayanganku.. Import dari kedah tu... :-)
Maen2 dengan comot (my fav cat)..
Bagi dorang makan n bersihkan tempat berak dorang...
Tepat pukul 8, aku bersiap lah... 
Pukul 9 kuar dari umah... 
Ini bukan rumah aku... Rumah idaman ni... Heheh
Sampai depan ambank tu pukul 9.30 tepat..
Memang betul2 tepat la..
Aku dtg pagi tu, punye lah ramai... Nervous giler...
So, untuk menghilangkan perasaan takot tu..
Aku meramahkan diri berkenalan dengan org2 yang nk interview tu..
Rase seronok gk.. :-) hehe..
Punye la lame tunggu.. 
Last2 ade salah sorang yg nk interview tu ckp,
"Sy dapat msg tempat n mase interview ditukarkan tempat..."
Aku dengar time tu, rase mcm nak baling je dgn kasut kat dlm ambank tu..
Geram giler la.. Dorang yg pekerja situ dtg pejabat buat xtau lak kat kitorang ni..
Patutnye bagitau la awal2... Dah pukul 10.30 kot time tu...
Dah la xsume yang diberitau.. Kalu kena dgn jenis yg xbercakap tu, 
Mmg smpai ke petang la dok tunggu depan ambank tu..
Huhuh... Tempat n mase terkini diberitahu..
Hotel Seremban 2 pukul 2.00petang 24/3..
Aku dengan perasaan yang bercampur aduk... 
Pun pergi lah masuk dlm kete and bagitau kat mak aku..
(mak aku ikut sama) hahah... Anak mak la katekan..
Heheh.. Sebenarnye ni lah first time aku nak interview..
Practical pun xabis lagi... Aku dijangka dapat segulung ijazah pade bulan nov ni..
Hehehe.. Back to the topic... Aku pun bagitau mak aku.. 
Then mak aku ckap, kite pie sekolah menengah dulu la... 
Actually kan, sijil SPM aku xambik lagi... 
Td b4 pie interview, mak aku check la fail aku..
Membebel giler ar die.. Sijil SPM xambik lagi...
Aku mane lah tau.. Aku ingat slip keputusan tu dah kira boleh..
Huhuhu... So, kitorang pun bertolak ke Sekolah Teknik Tuanku Jaafar...
My old school... Berubah giler la... Yelah, dekat 6 tahun kot xjenguk..
Huhuhu.. Bile masuk je dalam pejabat.. Abis sume mak aku salam..
Hoho.. Mak aku ni dulu cikgu kaunseling skolah tu.. 
So, mmg ramai yg kenal... Abis sume la yg terserempak tu kitorang salam...
Dorang sume kate aku ni klon mak aku....
Same sangat ke rupe kitorang ni.. Huhuhu..
Aku, mama and adik aku...
 Then, punye lah lame tunggu.. Xdapat jugak.. 
Rupe2 nye mak aku dah ambik dah... Die lupe... Huhu..
So... Lepas settle, aku pun hantar la mak aku balik... 
Die demam hari ni.. Even demam pun sanggup tunggu anak die ni tau..
Mmg bertuah gile aku.. Love you mama... Sayang mama sgt2... :-)
After tu, aku pun terus ke hotel yang telah ditetapkan tu..
Mmg ramai gile.. Lagi ramai dari yg pagi tadi..
Tunggu punye lah tunggu.. Dorang pun panggil...
Yang pelik nye.. Dorang panggil ramai2.. 
Macam masuk kuliah lak pulak.. Huhuhu
Lebih kurang macam ni lah... Heheh
Dorang terangkan pasal kerja yng dorang nk bagi ni..
Last2 aku dapat tau, kerja macm tu jenis yang kena bercakap dgn org..
Kalu maksud laen nye macam promoter...
Aku nk kerja cmtu...!! Jgn harap lah..
Aku suke yg kerja dalam office..
Just duduk jage account.. Kan syok tu... 
Tp kerja cmtu... Menyesal giler la pegi...
Rugi cuti praktikal aku.... Geram giler la..
Kerja tu bukan lah teruk sgt sebenarnye, tp that job not for me... 

Moral of the story... Jgn terpengaruh dengan gaji yg ditawarkan..
Bukan senang nak dapat kerja dgn gaji yg tinggi cmtu... 
Lagi2 aku yg xde pengalaman langsung...  Dalam mimpi je lah..
Huhuhu... Punah harapan ku nak beli kete baru... Hoho..
Kereta idaman ku... Wah... Tinggi betul angan-anganku... Hahaha

Hak milik terpelihara oleh NUR IZDIHAR SYAHIRAH :)

No comments:

Post a Comment